Olo-apteekin toimitus- ja maksuehdot

OSTAMINEN

Olo-apteekin verkkokauppa www.oloapteekki.fi on kotimainen terveyden, hyvinvoinnin ja kauneuden apteekkiverkkokauppa. Verkkokaupan kautta ostettujen tuotteiden jälleenmyynti on kielletty. Kaikkiin tilauksiin sovelletaan näitä toimitusehtoja. 

Olo-apteekki -verkkokaupassa ei-lääkkeellisten tuotteiden myyjänä on Olo-apteekki Oy ja lääkkeiden myyjänä Pyhtään apteekki. 

MAKSAMINEN

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 0%, 10%, 14% tai 24%. Olo-apteekki verkkokauppa pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. 

Oloapteekin verkkokaupan maksuvaihtoehtoja ovat: 

LASKU
Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä. Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.​

TILI
Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä. Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.​

VERKKOMAKSU
Verkkomaksu on mahdollista OP:n, Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Säästöpankin, S-pankin, POP-pankin ja Oma Säästöpankin asiakkaille. Maksaminen tapahtuu pankin sivuilla ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.​

KORTTIMAKSU
Korttimaksu on mahdollista Visa, Visa Electron, Maestro sekä MasterCard -korteilla. Korttimaksun yhteydessä sinut ohjataan Netsin maksupalveluun, missä maksun voi suorittaa turvallisesti. Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.​

MOBILEPAY​
Mobilepay on korttimaksuun perustuva maksu, jossa maksu viimeistellään Mobilepay-sovelluksessa. Valitsemalla Mobilepayn, sinut ohjataan Netsin maksukorttipalveluun, missä maksun voi suorittaa turvallisesti. Netsin maksukorttipalvelussa annat puhelinnumerosi, avaat Mobilepay-sovelluksen matkapuhelimeltasi, jossa voit hyväksyä ja viimeistellä maksun. Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme. Maksunsaajana näkyy Avarda, joka huolehtii verkkokauppamme maksunvälityksestä.​

Avarda AB, Suomen sivuliike, Y-tunnus: 3362665-9
Keskuskatu 6 B, 00100 Helsinki

https://www.avarda.com/fi 
https://omatsivut.avarda.fi/ 

TOIMITUSEHDOT

Olo-apteekin verkkokauppa toimittaa tilaukset postitse, Postnordilla, Schenkerillä ja Fiugella. Tuotteiden toimitusaika on noin 1-6 arkipäivää tilauksesta, ja kaikki ostoksen tuotteet toimitetaan kerralla. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu, ilmoitetaan siitä verkkokaupan tuotetiedoissa. Olo-apteekin verkkokauppa ei vastaa postinkulun mahdollisista häiriöistä.

Toimitamme tilauksia vain Manner-Suomeen. Osalla tuotteista voi olla poikkeavia ostorajoituksia. Vichy- ja La Roche-Posay -tuotteita voi tilata kerralla enintään 6 kpl samaa tuotetta.

Mahdolliset keräilyvirheet tai palautukset hyvitämme rahana asiakkaan tilille/luottokortille, jolta tilaus on maksettu. Olo-apteekki verkkokaupasta tilattuja tuotteita ei saa myydä edelleen. Olo-apteekki pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.  

TOIMITUSTAVAT JA -KULUT

Toimitamme tuotteet Postin, Postnordin ja Schenkerin avulla, asiakkaan valitsemalla tavalla joko noutopisteeseen tai kotiinkuljetuksena.

Asiakas on velvollinen tilausta tehdessään ilmoittamaan matkapuhelinnumeronsa tai sähköpostiosoitteensa saapumisilmoituksia ja noutoilmoituksia varten. Väärin ilmoitettujen matkapuhelinnumeron ja sähköpostin vuoksi palautuneista paketeista veloitamme palvelumaksun 20 €. 

 

Schenker noutopistepaketti: Paketin noutaminen Schenkerin pakettiautomaatista tai noutopisteestä. Schenker lähettää saapumisilmoituksen paketista, joka on noudettavissa. Schenker pakettiautomaatti- tai noutopistetoimituksen hinta on 2,90 euroa. Yli 50 euron tilauksiin noutopistepaketti on maksuton. Huomioithan, että lääkeostot eivät kerrytä ilmaisen toimituksen rajaa. 

Postnord pakettiautomaatti tai noutopiste: Paketin noutaminen Postnordin pakettiautomaatista tai noutopisteestä. Postnord lähettää saapumisilmoituksen paketista, joka on noudettavissa. Postnordin pakettiautomaatti- tai noutopistetoimituksen hinta on 3,90 euroa. 

Postnord Kotiinkuljetus: Paketin toimitus kotiin sovittuna ajankohtana. Kotiinkuljetuksen hinta Postnordilla on 5,90 euroa. Yli 120 euron tilauksiin Postnord Kotiinkuljetus on maksuton (Huom. ei koske PK-seutua, jossa ilmainen vaihtoehto on Fiuge kotiintoimitus). Huomioithan, että lääkeostot eivät kerrytä ilmaisen toimituksen rajaa.

Postipaketti: Paketin noutaminen Postin automaatista tai postista. Posti lähettää saapumisilmoituksen paketista, joka on noudettavissa Postin osoittamasta noutopisteestä. Postipaketti-toimituksen hinta on 4,90 euroa.

Postin Kotipaketti: Paketin toimitus kotiin sovittuna ajankohtana. Posti on yhteydessä vastaanottajaan ja sopii toimitusajankohdan pääsääntöisesti seuraavaksi työpäiväksi kello 9–21 välillä. Kotipaketti-toimituksen hinta on 11,90 euroa.

Postitamme alle 3 cm paksuiset paketit postipussissa mahdollisuuksien mukaan kirjelähetyksenä suoraan tilaajan toimitusosoitteeseen. 

Olo-apteekki ei vastaa toimituksen mahdollisista häiriöistä. Toimitusaika voi pidentyä, jos matkalla tapahtuu odottamattomia viivästyksiä. Jos olet saanut toimitusvahvistuksen ja toimitus viivästyy, olethan ensisijaisesti yhteydessä kuljetusliikkeeseen.

Emme vastaa virheelliseen toimituspisteeseen toimitetuista paketeista. Kuljetusliike saattaa siirtää pakettisi eri noutopisteeseen mikäli olet valinnut noutopisteeksi pakettiautomaatin, ja se on toimitushetkellä täynnä.

Fiuge kotiinkuljetus: Paketti toimitetaan perille asiakkaan antamaan osoitteeseen arviolta 1-5 arkipäivässä. Kotiinkuljetus tapahtuu arkisin pääsääntöisesti klo 17-22 välillä. Lähetyksen kulkua voit seurata Fiuge-sovelluksella. Fiugen kotiinkuljetus on käytössä vain Helsingin, Espoon ja Vantaan postinumeroalueilla. Kotiinkuljetuksen hinta on 5,90 €. Yli 120 euron tilauksiin Fiuge kotiintoimitus on maksuton. Huomioithan, että lääkeostot eivät kerrytä ilmaisen toimituksen rajaa.

Fiuge pikatoimitus kotiin: Tilaus toimitetaan perille asiakkaan antamaan osoitteeseen Helsingin, Espoon ja Vantaan postinumeroalueilla arkisin ma-pe klo 17.00-21.00 välillä (ei arkipyhinä). Klo 14 mennessä maksetut tilaukset toimitetaan saman päivän aikana. Klo 14 jälkeen tehdyt tilaukset ohjautuvat seuraavaan mahdolliseen iltaan jolloin toimituksia tehdään. Voit valita verkkokaupan kassalla pikatoimituksen, jos se on tuotteen saatavuuden, valikoiman ja postinumeron perusteella mahdollista. Arvioitu toimitusaika kerrotaan kassalla ja asiakkaalle toimitetaan tarkennettu toimitusaika-arvio toimitusprosessin edetessä. Lähetys luovutetaan suoraan vastaanottajalle. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, paketti palautuu Olo-apteekille. Pikatoimituksen hinta on 6,90 €

PALAUTUKSET

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus asiakkaan vastaanotettua tuotteet. Palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomia, käyttämättömiä ja edelleen myyntiin kelpaavassa kunnossa. Pakkauksessa mahdollisesti olevien sinettitarrojen tulee olla ehjiä.

Avaa ja täytä palautuslomake täältä

Paluuviestinä saat Postin palautusnumeron, jolla voit tehdä palautuksen maksutta Postin toimipisteeseen. Voit tehdä palautuksen myös Postin sivuilla käyttämällä alkuperäistä lähetystunnusta. Schenkerin paketin voit palauttaa Schenkerin toimipisteelle alkuperäisessä paketissa, alkuperäisellä pakettitarralla.

Tuotteet tulee pakata huolellisesti pahvilaatikkoon tai sopivaan kirjekuoreen.

Mukaan palautukseen voi liittää myös kopion alkuperäisestä tilausvahvistuksesta, josta käyvät ilmi asiakkaan nimi, yhteystiedot sekä tilausnumero. Halutessanne voitte ilmoittaa myös palautuksen syyn.

Palautukset lähetetään osoitteeseen: Olo-apteekki, Maakotkantie 6, 01450 Vantaa

Mahdolliset palautukset hyvitetään Avardan:n kautta asiakkaan tilille/luottokortille, jolta tilaus on maksettu. Palautuskulu 4,90 € vähennetään palautettujen tuotteiden yhteishinnasta. 

Mikäli tuotteesi on viallinen tai haluat muuten reklamoida lähetyksestä, olethan yhteydessä aina ensin asiakaspalveluumme: [email protected]

Jos palautettu tuote on olennaisesti vahingoittunut tai muuttunut, tai sitä on käytetty, on verkkokauppiaalla (Olo-apteekki Oy) oikeus periä ostajalta tuotteen täysi hinta palautuskuluineen. 

Mikäli tilatut tuotteet palautuvat lähettäjälle, koska tilausta ei ole noudettu Postin, Postnordin tai Schenkerin ilmoittaman säilytysajan puitteissa, vähennämme 20 €:n käsittelykulut palautettavasta summasta. 

Lääkkeillä ei ole palautusoikeutta. 

Lisätietoja toimituksista saa asiakaspalvelusta osoitteesta [email protected]

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).