Verkkokaupan usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät nopeasti yleisimmät Olo-apteekin verkkokauppaan liittyvät kysymykset. Jollet löydä vastausta näistä, niin lähetä meille viestiä [email protected].

 

Mikä on tilauksen toimitusaika?

Toimitusaikamme on noin 1–6 arkipäivää tilauksesta. Kun tilauksesi lähtee kuljetettavaksi, lähetämme sinulle seurantatunnuksen ja voit seurata tilauksesi etenemistä OmaPosti- tai PostNord-sovelluksissa tai Postin seurantapalvelussa: https://www.posti.fi/fi/seuranta

 

Kuinka paljon toimitus maksaa?

  • Budbee pakettiautomaatti tai noutopiste 2,90 € – yli 50 € tilaukset maksuttomia.
  • Schenker pakettiautomaatti tai noutopiste 2,90 € – yli 50 € tilaukset maksuttomia.
  • PostNord pakettiautomaatti 4,90 € ja PostNord kotiinkuljetus 10,90 €.
  • Posti noutopiste 5,90 € ja Posti kotiinkuljetus 11,90 €.
  • Fiuge kotiinkuljetus 7,90 € ja pikatoimitus 8,90 €. Yli 120 € tilaukset tavallinen kotiintoimitus maksuton (Helsinki, Espoo, Vantaa).
  • Budbee kotiinkuljetus 5,90 €. Yli 120 € tilaukset maksuton kotiintoimitus pääkaupunkiseudulla.

Huomioithan, että lääkeostot eivät kerrytä ilmaisen toimituksen rajaa.

 

Millaisia etukoodeja ja alennuksia tarjoatte?

Verkkokaupastamme löydät laajan valikoiman tuotteita hyvinvointiin ja terveyteen kilpailukykyisin hinnoin ja paljon ajankohtaisia tarjouksia. Kun luot tilin ja tilaat samalla uutiskirjeen, saat rahanarvoisen edun ostokseesi. Uutiskirjeen tilaajana kuulet myös ensimmäisenä kampanjakoodeista. Lainsäädännön vuoksi alennuskoodit, kaupanpäälliset, ostoskorialennukset ja ilmainen toimitus eivät koske lääkkeitä. Uutiskirjetilaajan etukoodi ei koske Olo-apteekki Pro -ammattilaisverkkokaupan asiakkaita.

 

Miksi verkkokaupan etukoodi ei toimi?

Kampanjaluontoiset etukoodimme ovat voimassa rajoitetun ajan ja voivat edellyttää tiettyjen ehtojen täyttymistä, kuten euromääräisen ostorajan, ostettavien tuotteiden lukumäärän tai ostamista rekisteröityneenä asiakkaana. Tarkista aina etukoodin ehdot ja merkitse koodi tarkasti kassalla. Alennuskoodit eivät koske lääkkeitä.

 

Mitä eroa on tehdä ostoksia ilman asiakastiliä tai rekisteröityneenä asiakkaana?

Asiakastilin luominen helpottaa tilaamista jatkossa. Yhteystietosi pysyvät tallessa ja voit kirjautua verkkokauppaan sähköpostiosoitteellasi. Osa vaihtuvista kampanjaeduistamme on suunnattu vain rekisteröityneille asiakkaille.

 

Kuinka voin maksaa ostokseni?

Voit maksaa ostoksesi verkkopankissa, luotto- tai maksukortilla, Mobile Pay -maksuna, laskulla tai osamaksulla.

 

Voinko tehdä tilauksen puhelimitse?

Valitettavasti emme pysty ottamaan tilauksia vastaan puhelimitse. Kaikki tilaukset tulee tehdä nettisivuillamme.

 

Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?

Jos tilauksesi ei ole vielä lähtenyt kuljetettavaksi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme muutostoiveissa: [email protected].

 

Valitsin maksuvaihtoehdoksi laskun. Kuinka lähetätte laskun?

Lähetämme laskun sähköpostiisi. Muistutamme laskusta muutaman päivän kuluttua tekstiviestillä, joka ohjaa Avarda-maksukumppanimme sivustolle. Kyseessä ei ole huijausviesti. Voit tarkistaa laskusi tilanteen myös verkkokaupassa oman tilisi Laskuni-välilehdeltä.

 

Mistä voin tarkistaa maksoinko jo ostokseni laskun?

Voit tarkistaa laskusi tilanteen verkkokaupassa oman tilisi Laskuni-välilehdeltä.

 

Peruin koko tilaukseni tai osan ostoksestani. Kuinka saan hyvityksen?

Saat meiltä sähköpostilla tiedon, kun hyvitys on tehty. Muutaman arkipäivän sisällä palautettu summa näkyy pankkitililläsi tai tilauksesi lasku mitätöityy.

 

Toimitatteko ulkomaille tai Ahvenanmaalle?

Toimitusalueemme kattaa Manner-Suomen. Emme toimita tilauksia ulkomaille tai Ahvenanmaalle.

 

En ehdi noutaa tilaustani noutopisteestä – kuinka toimin?

Ei hätää! Ole vain yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse ja kerro lähetämmekö paketin sinulle uudestaan vai käsittelemmekö sen palautuksena. Uudelleenlähetyksen tai palautuksen hinta on 4,90€. Säilytämme paketteja varastolla 10 vuorokautta niiden saavuttua meille. Tämän jälkeen prosessoimme ne noutamattomana.

 

Pakettini on hukassa. Mitä teen?

Olethan ensisijaisesti yhteydessä kuljetusyhtiöön. Näin saat avun nopeammin! 

Budbee: https://budbee.com/fi/asiakaspalvelu/

Schenker: 010 520 06 / https://www.dbschenker.com/fi-fi/yhteystiedot

Postnord: 0600 96616 / https://www.postnord.fi/asiakaspalvelu/

Posti: 0100 5577 / https://www.posti.fi/asiakaspalvelu

 

Miten luon tilin?

Avaa nettisivumme ja paina henkilön kuvakkeesta oikeassa yläreunassa. Tästä pääset joko kirjautumaan sisään tai luomaan uuden tilin. Muistathan vahvistaa sähköpostiosoitteesi tilin luomisen jälkeen. Joskus vahvistusviestit saattavat lipsahtaa roskapostin puolelle; tarkista myös sieltä

 

Mitä tarkoittaa Olo-apteekki Pro -kauppa ammattilaisille?

Jos työskentelet tai opiskelet terveydenhuollon alalla, voit anoa ammattilaisjäsenyyttä rekisteröityessäsi. Näin pääset terveydenhuollon ammattilaisena ostoksille edullisin Olo-apteekki Pro -sisäpiirihinnoin. Rekisteröidy: https://www.oloapteekki.fi/olopro. Kaikissa pulmatilanteissa ja kysymyksissä auttaa [email protected].

 

Olen ensi kertaa verkko-ostoksilla. Kuinka teen tilauksen?

Ostaminen sujuu helposti. Voit etsiä tuotteita verkkokaupassa valikosta tuoteryhmän mukaan tai hakemalla tuotteen nimen hakukentästä. Ostoskoriin lisäämisen jälkeen siirryt kassalle, täytät yhteystiedot, valitset toimitustavan ja maksutavan. Varmista, että pankkitiedot ovat valmiina. Katso myös selkokielinen opasvideo.

 

Ladataan...
Ladataan...
Ladataan...